Dołącz do nas

Real Estate Manager

Autor Sławomirska-Chmarzyńska Agnieszka

Jak zmienić zarządcę obiektu?

Właściciel budynków decyduje się na zmianę zarządcy z różnych powodów. Podejmując decyzję, zazwyczaj kieruje się optymalizacją kosztów, ujednoliceniem serwisu w ramach posiadanego portfolio, poprawą jakości usług, polityką firmy.

Podjęliśmy decyzję o zmianie zarządcy. Co teraz? Jaką kolejność działań powinniśmy przyjąć, czyli jak to prawidłowo zrobić? Zanim podejmiemy kroki formalne w postaci przygotowania i rozesłania zapytania ofertowego, warto zrobić wywiad, zebrać oficjalne i nieoficjalne informacje na temat firm zarządzających na danym obszarze, np. w granicach Warszawy. W tym celu szukamy informacji w internecie, zbieramy raporty, ale co najważniejsze – słuchamy, niebezkrytycznie, tego, co mówi branża. Możemy porozmawiać ze znajomymi korzystającymi z usług poszczególnych firm zarządzających nieruchomościami i z najemcami budynków. Uzyskane w ten sposób informacje mogą być obarczone błędem, jednak im więcej osób zapytamy, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania danych, które mogą okazać się bardzo przydatne w dalszej części procesu zmiany.

Można zatem powiedzieć, że proces zmiany zarządcy dzieli się na część nieformalną (czyli wywi...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 91% treści